duminică, 12 decembrie 2010

Intretinerea oricarei mulinete

Cu certitudine fiecare dintre noi si-ar dori cea mai performata si mai fiabila mulineta. Din pacate o astfel de “piesa” are si un pret pe masura, pentru multi ramanand doar un vis frumos. Acest “minus” poate fi compensat insa de satisfactia pe care-o poate oferi o mulineta de clasa medie (cea pe care ne-am permis-o) care functioneaza ireprosabil, la parametrii maximi, fiindu-ne de un real ajutor in lupta cu pestii seriosi. Pentru a pastra un timp cat mai indelungat nealterate performantele de care este capabila o mulineta trebuie sa-i acordam putina atentie macar o data pe an, pentru curatare.
Pentru exemplaficare am ales o mulineta folosita din plin sezonul trecut si necuratata. Pentru inceput vom demonta tamburul si manivela (manerul).



 Urmeaza capacul care protejeaza mecanismul mulinetei, apoi piesele dintate si axul care ridica si coboara tamburul.









Partea superioara, cea care sustine rotorul, se demonteaza avand mare grija la ordinea si pozitia pieselor componente.











Axul principal, partile dintate, piulitele, saibele, suruburile, rulmentii si corpul mulinetei sunt curatate cu o bucata de material (100% bumbac) pe care am pulverizat un ulei special pentru curatarea pieselor mulinetelor (ex. Uleiul spray pentru mulinete de la Olympus).



Dupa ce le-am curatat vom incarca sa le ansamblam, pastrand pozitia lor initiala si adaugand un strat subtire de vaselina peste componentele dintate si ulei pe bilele sau rolele rulmentilor.

Practic, vom proceda exact invers de cum am inceput (suportul rotorului primul, apoi restul in ordine inversa). Veti observa imediat diferenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu